«VApril»: Η μεγάλη καμπάνια της Βρετανίας για τη διακοπή του καπνίσματος

«VApril»: Η μεγάλη καμπάνια της Βρετανίας για τη διακοπή του καπνίσματος
Η πρώτη εθνική καμπάνια ενημέρωσης της Βρετανίας που χρηματοδοτείται από τον κλάδο του ηλεκτρονικού τσιγάρου, ξεκινάει τον Απρίλιο. Λέγεται VApril (από τις λέξεις «άτμισμα» και «Απρίλιος») κι ο σκοπός της είναι να ενημερώσει τον κόσμο για το πόσο λιγότερο βλαβερό είναι το ηλεκτρονικό τσιγάρο σε σχέση με το συμβατικό.


Ο διευθυντής της Ένωσης Βιομηχανίας Ατμίσματος, John Dunne, αφού υπογράμμισε ότι η καμπάνια αποδεικνύει τα υψηλά επίπεδα στα οποία έχει φτάσει ο κλάδος σε μικρό χρονικό διάστημα, δήλωσε: «Η πρόκληση για τη βιομηχανία, την κυβέρνηση και τους επαγγελματίες της υγείας είναι να περάσουν το μήνυμα ότι τα ηλεκτρονικά τσιγάρα είναι κατά πολύ λιγότερο βλαβερά από το κάπνισμα και ότι 3 εκατομμύρια καπνιστές έγιναν ατμιστές, με ένα μεγάλο ποσοστό από αυτούς να έχει κόψει τη βλαβερή τους συνήθεια. Η καμπάνια VApril φιλοδοξεί να αποτελέσει το έναυσμα για πολλούς καπνιστές που θέλουν να το κόψουν».

Στην καμπάνια συμμετέχει μια γνωστή τηλεοπτική προσωπικότητα, ο Δρ. Christian Jessen, ο οποίος ανέφερε: «Πάντα εντυπωσιάζομαι και απογοητεύομαι να ακούω ότι ακόμα υπάρχουν 7 εκατομμύρια καπνιστές στη χώρα και ότι το 40% από αυτούς δεν έχει δοκιμάσει καν το ηλεκτρονικό τσιγάρο. Επίσης, ο μισός πληθυσμός δεν συνειδητοποιεί ότι το άτμισμα είναι ελάχιστα επικίνδυνο σε σχέση με το κάπνισμα».

Και συμπλήρωσε: «Για αυτό υποστηρίζω την ιδέα μια εθνικής καμπάνια ενημέρωσης όπως αυτή, που θα ενθαρρύνει τους καπνιστές να κάνουν το πρώτο βήμα ώστε να το κόψουν. Ήδη, 1,5 εκατομμύριο καπνιστές το έκοψαν, αλλά χρειάζεται περισσότερη ενημέρωση ώστε να αυξηθεί αυτό το ποσοστό».

Η καμπάνια έρχεται σε συνέχεια της πρόσφατης ανακοίνωσης των ειδικών, που δημοσιεύτηκε από τον Δημόσιο Οργανισμό Υγείας της Αγγλίας, η οποία επιβεβαιώνει ότι το άτμισμα είναι κατά 95% λιγότερο βλαβερό από το κάπνισμα.

Μέσω της καμπάνιας καλούνται οι βρετανοί καπνιστές να παρακολουθήσουν ειδικές εκπαιδεύσεις σε καταστήματα ηλεκτρονικού τσιγάρου, όπου μπορούν να ενημερώνονται για εναλλακτικά προϊόντα μείωσης της βλάβης, καθώς και για τις πιο αποτελεσματικές μεθόδους διακοπής τους καπνίσματος. Επίσης μοιράζεται ένας σχετικός ενημερωτικός οδηγός.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που το ηλεκτρονικό τσιγάρο αποτελεί μέρος εθνικής καμπάνιας για τη διακοπή του καπνίσματος στη Βρετανία, καθώς είχε προηγηθεί το Stoptober του Δημόσιου Οργανισμού Υγείας, στο οποίο για πρώτη περιλαμβανόταν επίσημα το άτμισμα ως προτεινόμενο μέσο κατά του τσιγάρου.